Ciekawe

E-marketing – nowa gałąź marketingu

polastudio-6

Coraz więcej mówi się o e-marketingu. Jest to z pewnością bardzo interesujący aspekt działań reklamowych – wszak internet mamy stosunkowo niedługo i wciąż nie zdajemy sobie sprawy z tego, jak dużo może on wnieść do szeroko rozumianego marketingu. Jak łatwo się domyślić – jest to potężne narzędzie marketingowe ale musi ono być mądrze wykorzystywane.

Marketing w Sieci – co go odróżnia od klasycznego marketingu?

Gdybyśmy mieli odpowiedzieć sobie na pytanie zadane w podtytule, odpowiedź brzmiałaby „nic” i „wszystko” Dlaczego? Cel w jednym i w drugim przypadku jest ten sam – chodzi o sprzedaż produktu. Nieważne, czy wklejamy do YouTube filmik reklamowy czy też nosimy bądź produkujemy torby papierowe z nadrukiem. Każde z tych działań ma ten sam cel. Robimy to jednak zupełnie inaczej i innymi sposobami.

W przypadku klasycznego marketingu, wspomniane torby papierowe z nadrukiem są środkiem, poprzez który przenosi się nasza reklama. Z kolei jeśli chodzi o Sieć to takim środkiem będą strony internetowe, wyszukiwarka, internetowe serwisy ogłoszeniowe. W przypadku Sieci, nie ma jednej bądź dwóch dróg… Tutaj jest ich mnóstwo, podobnie zresztą jak w realnym świecie.

Marketing w Internecie czyli to co widoczne i to co niewidoczne

Działania marketingowe w Internecie moglibyśmy podzielić na dwa rodzaje. Pierwszy z nich to działania których efekty widzimy na co dzień. Są to więc różnego rodzaju strony internetowe, reklamy, aplikacje itd. W mniej, lub bardziej udany sposób, mają one nas informować o konkretnym produkcie i zachęcać do jego zakupu.

Drugim obliczem marketingu internetowego jest to czego na pierwszy rzut oka nie widzimy. Są to np różnego rodzaju zabiegi pozycjonerskie, w których staramy się, by nasza strona z konkretną ofertą była jak najczęściej odwiedzana przez Internautów. Nikt bowiem nie zwraca uwagi na np kod strony, dobrane do niej słowa kluczowe, link itd. Są to metody, które dostosowujemy do warunków narzuconych przez wyszukiwarki internetowe a szczególnie Google.

Marketing w Sieci – czy jest on skuteczniejszy od tego tradycyjnego?

Marketing w Internecie jest bardziej „plastyczny” niż ten, który znamy na co dzień. Wróćmy do przykładu wspomnianych już wcześniej toreb papierowych z nadrukiem. Ich produkcja już sama w sobie jest działaniem marketingowym. Ktoś je nabywa, i w ten sposób promuje znajdującą się na nich markę. Dlatego marketing tradycyjny jest łatwiejszy jeśli chodzi o dotarcie do odbiorcy.

Z kolei, w przypadku e-marketingu jest inaczej. To MY musimy się starać, by dotrzeć do odbiorcy. To MY musimy odpowiednio pozycjonować naszą ofertę, zachęcić kogoś do odwiedzenia naszej strony czyli inaczej – musimy wymyślić sposób na to, by zainteresować sobą Klienta. Jeśli zaś chodzi o efekty, to marketing internetowy (odpowiednio przygotowany i ukierunkowany) z pewnością przebije ten tradycyjny. Dlaczego? Reklamując się na ulicy, nie liczymy zbytnio na to by nasza oferta została zauważona przez setki ludzi. Z kolei w internecie, dotarcie do konkretnej oferty nie zajmuje dużo czasu – dlatego jest szybsze i efektywniejsze.

Artykuł powstał w oparciu o materiały dostarczone przez Pola Studio

admin

Dodaj komentarz

Kliknij i napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

wedding venue West Midlands