Ciekawe

Czy warto organizować promocje?

Między klientem a sprzedawcą zawsze będzie istniał pewnego rodzaju konflikt interesów. Klient chciałby tanio kupić towar, a sprzedawca chętnie by go drogo sprzedał. Konsumenci obecnie są jednak w o tyle dobrej sytuacji, że konkurencja na właściwie każdym rynku jest bardzo duża. Co za tym idzie – sprzedawcy muszą oferować niskie ceny oraz promocje, żeby zachęcić klientów do zakupów w ich sklepach. Czy właścicielom sklepów opłaca się robić akcje promocyjne?

Oferta dnia

Dobrym pomysłem, aby zachęcić klientów do wejścia do naszego sklepu jest stojak reklamowy postawiony przy drzwiach. Możemy na nim napisać, jaki produkt jest danego dnia dostępny w promocyjnej cenie. Stojak reklamowy z „ofertą dnia” codziennie może przyciągać innych klientów, zainteresowanych daną grupą produktów albo wciąż tych samych, którzy będą chcieli skorzystać z wielu promocji. My zaś możemy w ten sposób wyprzedać wiele różnych artykułów, każdego dnia zachęcając do czegoś innego.

Degustacje

Może się wydawać, że na degustacjach właściciel sklepu zawsze traci – w końcu część produktów zostaje przejedzonych za darmo, nikt za nie nie płaci. Badania wykazały jednak, że w tym przypadku działa pewien mechanizm psychologiczny polegający na zasadzie wzajemności. Jeśli więc miła pani lub pan częstuje mnie na przykład kawałkiem sera, ja również mam ochotę zrobić dla tej osoby coś miłego i wrzucam do koszyka produkt, który ona reklamuje. Okazało się, że degustacja może nawet kilkukrotnie zwiększyć sprzedaż produktu. Nie ma zatem wątpliwości, że, patrząc globalnie, taka forma promocji bardzo się opłaca, jeśli chcemy sprzedać dużo danego produktu.

Krótkie terminy przydatności

Jeśli prowadzimy sklep spożywczy, na pewno nie raz pluliśmy sobie w brodę z powodu zbyt dużego zamówienia, w wyniku którego zostało nam sporo przeterminowanych produktów, które musieliśmy wyrzucić do kosza. Takie straty są niestety wpisane w tę gałąź przemysłu, ale możemy je nieco zminimalizować.
Jeśli zostało już tylko kilka dni do końca okresu przydatności do spożycia danego produktu, zaoferujmy go klientom w cenie promocyjnej. Koniecznie poinformujmy jednak, że data ważności produktu niebawem się kończy, aby klienci brali to pod uwagę podczas zakupów. W ten sposób my nie stracimy, bo nie będziemy musieli wyrzucić produktów, a klienci zostaną miło zaskoczeni atrakcyjną promocją.
Okazuje się zatem, że akcje promocyjne prawie zawsze się opłacają – przyciągają klientów, skłaniają ich do większych zakupów, pozwalają nam zapamiętać się z dobrej strony.
Stojaki reklamowe kupisz w sklepie Brooklyn.

http://memoriasdovicedo.org/technorattanowe-fotele-na-taras/