Ciekawe

Krakowskie serwisy narciarskie

Kraków to miasto leżące bardzo blisko polskich pięknych gór. Nic więc dziwnego, że w tym właśnie mieście prężnie działa serwis narciarski Kraków. Większość z nich działa profesjonalnie i jest w stanie doskonale zająć się sprzętem pochodzącym od większości producentów.

Najczęściej wykonywane naprawy sprzętu

Sprzęt narciarski, szczególnie przy intensywnym użytkowaniu dość szybko się niszczy, co jest kwestią bardzo naturalną. Aby jedna móc się cieszyć z jego możliwości jak najdłużej, w przypadku wystąpienia drobnych usterek konieczna jest wizyta w lokalnym serwisie narciarskim. Jakie usterki naprawiane przez serwis narciarski Kraków są najczęściej? Klienci przede wszystkim proszą o ostrzenie nart. Tu w zakres prac wchodzi przede wszystkim:
-wytłoczenie struktury na nartach,
-wyrównanie i odpowiednie zaostrzenie ślizgów (tak, aby w dalszym ciągu były one odpowiednio bezpieczne w stosowaniu),
-smarowanie maszynowe,
-szczotkowanie ślizgów.

Aby korzystać z nart długo i efektywnie, warto poddawać je odpowiednio częstej regeneracji, czym się oczywiście również zajmuje zdecydowana większość serwisów narciarskich, nie tylko tych działających na terenie Krakowa. W zakres konserwacji nart wchodzą czynności takie jak:
-uzupełnianie wszystkich powstałych w ślizgach ubytków,
-wyrównanie ślizgów i struktury nart,
-smarowanie maszynowe (bez tego jazda na nartach nie będzie odpowiednio bezpieczna),
-polerowanie krawędzi dolnej dyskami diamentowymi.Ponadto w narciarskim serwisie wykonywane jest smarowanie wszelkiego rodzaju sprzętu narciarskiego (nart, desek snowboardowych), kontrola stanu wiązań (co ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo w czasie użytkowania sprzętu).

Wygrzewanie nart w komorze – innowacyjna metoda ochrony sprzętu narciarskiego

W ostatnim czasie coraz większa ilość narciarskich serwisów swoim klientom oferuje bardzo innowacyjną metodę zajęcia się narciarskim sprzętem – wygrzewanie w komorze. Cała procedura polega na tym, że sprzęt narciarski przez całą dobę znajduje się w specjalnym piecu, który ogrzewany jest do temperatury nie większej niż 55 stopni Celsjusza. Dzięki temu na sprzęcie odpowiednio rozpuszczany jest specjalny smar bazowy, który wykorzystywany jest w takim stanie do znacznie lepszego nasączenia ślizgów. Wygrzanie i dobre nasączenie ślizgów powoduje, że na powierzchni sprzętu pojawia się idealny do smarów jezdnych podkład, gwarantujący znacznie większą trwałość oraz znacznie lepsze parametry, wpływające znacząco na komfort i bezpieczeństwo użytkowania sprzętu.

Dodaj komentarz

Kliknij i napisz komentarz