Strona główna » Udział w targach jako jedna ze strategii marketingowych firmy
Biznes

Udział w targach jako jedna ze strategii marketingowych firmy

Targi niezaprzeczalnie stanowią doskonałą okazję do bezpośredniego spotkania firmy z potencjalnymi kontrahentami. Oprócz możliwości zaprezentowania swoich usług lub towarów odbiorcom, liczą się dodatkowe korzyści, których nie osiągniemy bez osobistych kontaktów.
Dla naszej firmy będą to przede wszystkim:

  • rozmowy z czołowymi przedstawicielami branży,
  • uzyskanie bezpośredniej informacji zwrotnej na temat naszego produktu,
  • zapoznanie się z ofertą i planami konkurencji,
  • kształtowanie wizerunku.

Imprezy odbywające się cyklicznie cieszą się największym prestiżem i są doskonałą okazją do prowadzenia działań wizerunkowych. Dlatego wybierając się na targi powinniśmy uwzględnić szereg czynników.

Zanim podejmiemy decyzję o wzięciu udziału w targach

Aby nasze uczestnictwo w targach zakończyło się sukcesem, zasięgnijmy u organizatora opinii dotyczącej planowanej liczby uczestników, liczby zwiedzających, patronatu medialnego, terminu, etc. Im więcej informacji będziemy posiadać, tym lepiej będziemy mogli ocenić charakter wydarzenia i się do niego przygotować. Albo przeciwnie – zrezygnujemy, uznając, że jakaś lokalna impreza targowa jest mało istotna, a przewidywane zyski z naszej obecności będą niewspółmierne do poniesionych kosztów. Jednak rozpoznawalność imprezy, udział znanych mediów, niekolidowanie terminu z innym ważnym wydarzeniem handlowym czy pojawienie się zagranicznych gości, powinno nas zdecydowanie zachęcać do zdobywania nowych rynków.

Koszty oszacowane, decyzja podjęta – planujemy stoisko

Jak Cię widzą, tak Cię piszą – brzmi przysłowie i stoiska targowe się w nie wpisują. Nie tylko lokalizacja i wielkość mają tu znaczenie. Dla stoiska targowego kluczowe są również poniższe cechy:

  • sąsiedztwo innych firm – warto dążyć do „bycia w dobrym towarzystwie”,
  • wyeksponowane w sposób widoczny logo firmy,
  • graficzna spójność stoiska z materiałami informacyjnymi firmy, ulotkami, prezentacjami graficznymi,
  • ilość materiałów reklamowych.

Dobrze zaplanowane stoiska targowe charakteryzują się przede wszystkim dużą zauważalnością i pozwalają na optymalne wykorzystanie powierzchni ekspozycji, co ma wpływ na przyciąganie klientów, a także wyróżnienie się na tle konkurencji. Nie pokazujmy wszystkiego „naraz” – nadmiar ulotek czy produktów może okazać się szkodliwy. Eksponujmy raczej nowości i najbardziej innowacyjne rozwiązania proponowane przez naszą firmę. Oczywiście na żadnym stoisku targowym nie powinno zabraknąć informacji na temat całej oferty firmy – bądźmy gotowi ją zaprezentować – jednak tylko na życzenie zwiedzających. Personel, obsługujący stoisko targowe naszej firmy również jest źródłem cennych informacji dotyczących jego funkcjonowania. Oprócz tego, że obserwuje działania konkurencji, to z własnej praktyki wyciąga wnioski, które powinniśmy uwzględniać planując stoiska targowe na przyszłość.

Zwracajmy uwagę z kim współpracujemy!

Doświadczone firmy zajmujące się projektowaniem i tworzeniem stoisk targowych z pewnością będą służyły cennymi radami. Warto zasięgnąć ich opinii, ponieważ spotykają się ze zdecydowanie większą ilością wymagań i sugestii klientów, niż nasze własne oczekiwania. Zwrócą uwagę na potencjalne problemy jakie mogą pojawić się podczas targów. Może się zdarzyć, że projektując efektowne stanowisko, zapomnimy o zaplanowaniu stref sprzyjających prowadzeniu rozmów, a skupiając się na wyglądzie zabudowy, kompletnie pominiemy kwestię oświetlenia. Każdy projekt powinien być realizowany pod konkretną imprezę targową.