Zdrowie i Uroda

Warzywne danie każdego dnia

Współcześni dietetycy podważają dawne piramidy żywienia i stawiają na dietę bogatą w warzywa i owoce. Produkty te powinny znaleźć się zarówno w daniach głównych, jak i przekąskach w ciągu dnia. Najlepiej, by jarzyny i owoce oraz ich przetwory pojawiły się przynajmniej pięć razy dziennie.

Owoce i warzywa w codziennej diecie

O ile zastąpienie słodkiej przekąski w ciągu dnia jabłkiem lub innym pysznym owocem z bogatej oferty czy to owoców sezonowych czy egzotycznych, które obecnie można dostać w każdym dużym sklepie nie jest wielkim problemem, o tyle przygotowanie smacznych śniadań, obiadów i kolacji z użyciem warzyw i owoców dla wielu gospodyń domowych staje się wyzwaniem. Domownicy nie zadowolą się codziennie surówką z kapusty czy warzywami z mrożonki. Na portalach codziennie pojawia się rozpaczliwie pytanie o warzywa do obiadu. Często zapomina się, ze bogactwo jarzyn można przemycić w zupie jarzynowej, do której dodamy świeże warzywa oraz susz warzywny. Dobrze sprawdzają się, zwłaszcza, gdy gotuje się dla dzieci wszelkiego typu zupy kremy.

Wykorzystanie suszu warzywnego

Oprócz tradycyjnych zup jarzynowych susz warzywny może być wykorzystywany do innych potraw obiadowych. Będzie doskonałym dodatkiem do sosów mięsnych. Już kilka łyżek suszu warzywnego dosypanego do duszonego w garnku mięsa sprawi, że nabierze ono głębokiego aromatu, a sos poza niezaprzeczalnymi walorami smakowymi zyska bogactwo witamin minerałów zawartych w suszonych warzywach. Susz warzywny urozmaici także potrawy z ryżu i kaszy. Sprawiając, że także one otrzymają całkiem nową nutę smakową.

Śniadania i kolacje z dodatkiem owoców i warzyw

Do przygotowania śniadań często wykorzystuje się zbożowe płatki śniadaniowe i gotowe mieszanki musli. Często w ich składzie znaleźć można suszone i kandyzowane owoce. Jeśli ich nie ma, warto wkroić do tradycyjnej owsianki pomarańczę, banan lub kilka truskawek. Powstanie pożywny i smaczny poranny posiłek. W przypadku kolacji sprawa wydaje się banalna. Wystarczy przygotować sałatkę na bazie warzyw lub owoców, można też dodać warzywa typu ogórek pomidor i sałata do kolorowych kanapek. Do tego wystarczy przygotować świeży szczypior i koperek, a zimą odpowiednio spreparowany susz warzywny z szczypiorku, koperku i pietruszki i postanie kolacja lekka i smaczna.