Kampanie mailingowe i ich skuteczność
Pomimo rosnącej różnorodności kanałów i opcji udostępniania informacji i wiadomości, poczta elektroniczna pozostaje popularnym sposobem na dotarcie do zainteresowanych stron i potencjalnych klientów. Istnieje niezliczona ilość sposobów na wykorzystanie poczty elektronicznej do przyciągnięcia i utrzymania klientów, od wysyłania im specjalnych ofert lub kuponów, po oferowanie wartości poprzez treści edukacyjne i wskazówki.
Jednak to, w jaki sposób przedstawisz te informacje, decyduje o tym, czy ludzie zaangażują się w kontakt z Twoją firmą, czy też będą chcieli dodać Twój adres e-mail do swojej listy spamu.
Zachowaj zgodność z przepisami
Jedną z najważniejszych rzeczy, o których należy pamiętać tworząc kampanie mailingowe -to zachowanie zgodności z przepisami. Przepisy zostały stworzone, aby chronić konsumentów przed otrzymywaniem niechcianych wiadomości e-mail. Istnieje kilka kroków, które musisz podjąć, aby pozostać w zgodzie z ustawą.
Po pierwsze, musisz upewnić się, że wysyłasz e-maile tylko do osób, które dobrowolnie zapisały się na Twoją listę e-mailową. Upewnij się, że używasz na swojej stronie internetowej formularza rejestracji, w którym użytkownicy mają możliwość zapisania się na listę mailingową. Musisz również ułatwić im możliwość wypisania się z listy mailingowej. Pamiętaj więc, aby w każdym wysyłanym przez Ciebie mailu zawrzeć informację o możliwości łatwego wypisania się z listy subskrybentów. Przestrzeganie tych wymogów nie tylko pozwoli Ci zachować zgodność z przepisami, ale także sprawi, że użytkownicy będą zadowoleni.
Personalizuj swoje e-maile
Kampanie mailingowe zyskały ostatnio złą reputację i coraz trudniej jest przyciągnąć uwagę odbiorcy poprzez e-mail. Wskaźniki otwarć i kliknięć w wiadomości e-mail konsekwentnie maleją z biegiem czasu. Czasy, kiedy wskaźniki otwarć e-maili wynosiły od 70 do 90% już minęły! Jeżeli jednak firma poświęca czas na badania, tworzenie treści, które są spersonalizowane i wysyłanie wiadomości, które są istotne, wtedy kampanie mailingowe pozostają nadal skuteczne. E-mail marketing nie powinien być tylko zbiorem przypadkowych słów. Zastanów się, co chcesz swoim przekazać odbiorcom.