Finezyjne detale i modny design Hyundaia IX30
Hyundai IX30 to samochód kompaktowy, który zaliczany jest do autosegmentu C. Jego produkcję rozpoczęto w 2007 roku. Model ten stał się następcą Hyundaia Elantra, mimo iż konstrukcja pojazdu oparta jest na Kii Ceed.
Autosegment C
IX30 to model należący do autosegmentu C, co oznacza, że należy do średniej klasy kompaktowych samochodów osobowych, o zwartej budowie. W pojeździe mogą względnie komfortowo przemieszczać się 4 dorosłe osoby. Przestrzeń na bagaż jest umiarkowana. Auta te świetnie sprawdzają się w mieście i na trasie. Są pewnego rodzaju kompromisem pomiędzy samochodami małymi i dużymi. W segmencie C można znaleźć zarówno zwrotne i wygodne hatchbacki, sedany, kombi, jak i hybrydy typu małych crossoverów lub minivanów. Sprawia to, że do grupy C należy najwięcej pojazdów i stanowią one najbardziej konkurencyjny z segmentów na rynku samochodów osobowych.
Dane techniczne
Model IX30 produkowany jest w dwóch generacjach. Pierwsza to 5-drzwiowe hatchbacki lub 5-drzwiowe kombi, z 5- i 6-biegową manualną lub 4-biegową automatyczną skrzynią biegów. Pojemność bagażnika w tych samochodach to 340/1250 litrów w przypadku hatchbacka i 415/1395 litrów w kombi. Hyundaie mają napęd przedni, masę 1193 – 1381 kg i 5 miejsc wewnątrz. IX30 drugiej generacji to 3- i 5-drzwiowy hatchback i 5-drzwiowe kombi, z pojemnością bagażnika 528-1642 litrów w kombi i 378/1316 litrów w hatchbacku.
Silnik
Producent zaproponował kilka wariantów silnika. Na rynku dostępne są modele IX30 o pojemnościach: 1.6 MPI (120 KM), 1.6 GDI (135 KM), 1.4 CRDi (90 KM), 1.6 CRDi (110 KM), 1.6 CRDi (128 KM).
Średnie spalanie Hyundaia z silnikiem benzynowym to ok. 7,1 litra na 100 km. Silniki diesla są jednak bardziej ekonomiczne, osiągają bowiem spalanie o wartości 5,6 litra na 100 km.
Specyfikacja
Hyundai IX30 to wielokrotnie nagradzany model. Został uznany za samochód 2008 roku w Austrii, a także za najlepszy samochód rodzinny, w rankingu magazynu Stuff. Od 2010 roku jest dostępny w dwóch generacjach, pierwszej – stonowanej, klasycznej i drugiej – zliftingowanej. Stylistyka pierwszego modelu ma jednocześnie ponadczasowy charakter i skromny design. Wnętrze jest dość eleganckie, zegary i urządzenia pokładowe zostały wykonane i osadzone w taki sposób, że są one dobrze widoczne. IX30 generacji pierwszej to samochód bezpieczny, którym można wygodnie podróżować. Hyundai po roku 2010 nabrał dynamicznego designu, który zaczął znacznie wyróżniać się na tle konkurencji. Ciekawa stylizacja tego modelu polega na ostrych przetłoczeniach, finezyjnych detalach i wąskich oknach. Dużą zaletą jest wykonanie wnętrza z dobrej jakości materiałów.
IX30 gwarantuje łatwą obsługę i czytelne wskaźniki, które ułatwiają pracę z samochodem. Auto jest przestronne i jak na swoją klasę pojazdów ma dość duży bagażnik. Nie można odmówić mu także funkcjonalności. Jedyną wadą podkreślaną przez użytkowników Hyundaia IX30 jest układ kierowniczy, który czasami sprawia problemu.
Cena samochodu nie jest wygórowana, co stanowi charakterystyczną cechę produktów południowokoreańskiego holdingu. Oczywiście, na jego ostateczny koszt ma wpływ wyposażenia, silnika oraz dodatków, jednak standardowe wyposażenie w pełni zadowala nawet wymagających kierowców.
Więcej informacji: http://autocentrumlis.pl/kampanie/podglad/hyundai-i30