Estetyczny i praktyczny upominek zawsze ucieszy klienta lub kontrahenta. Niestety wiele z takich prezentów dosyć szybko ląduje w koszu na śmieci. W jaki sposób wybierać gadżety, żeby przez długi czas służyły obdarowanym osobom i jednocześnie budowały pozytywny wizerunek firmy?
Przydatność
Gadżety reklamowe zostaną w pełni wykorzystane, jeśli będą miały praktyczną wartość dla obdarowanego. Doskonałym przykładem dobrego pomysłu na upominek jest pendrive. Ten prosty i jednocześnie stosunkowo niedrogi prezent jest najbardziej uniwersalny – przyda się praktycznie każdemu niezależnie od wykonywanej pracy i obszaru działalności.
Co się nie przyda? Na pewno można przygotować dosyć długą listę nietrafionych gadżetów reklamowych. Przykładem takiego niepraktycznego rozwiązania są na przykład notesy na numery telefonu, które obecnie nie mają żadnego praktycznego zastosowania. Jednocześnie warto pamiętać, że nie każdy upominek musi mieć bardzo praktyczne funkcje pod warunkiem estetycznego wyglądu, np. klientowi można wręczyć maskotkę firmy.
Widoczne logo
Na gadżetach reklamowych powinno znaleźć się logo danej firmy, najlepiej stosunkowo duże i umieszczone w dobrze widocznym miejscu. Oczywiście czasem nie ułatwia to zaprojektowania atrakcyjnego upominku. Problematyczne może być między innymi umieszczenie takiego elementu na odzieży – z jednej strony powinna ona reklamować firmę, z drugiej musi również nadawać się do noszenia poza domem. W takim przypadku więc lepiej zdecydować się na mniejsze logo.
Nie wszystkie gadżety reklamowe muszą posiadać logo. Wystarczy, że przez swój wygląd lub kolorystykę będą się jednoznacznie kojarzyć z daną firmą. Takie rozwiązanie jednak najlepiej sprawdza się w przypadku znanych marek, które i tak są bardzo dobrze rozpoznawalne.
Korzystna cena
Oczywiście należy również wybrać gadżety reklamowe, które zmieszczą się w możliwościach finansowych firmy. Na pewno nie można rezygnować z wysokiej jakości, jednak trzeba także liczyć się z koniecznością przygotowania dużej ilości tego typu upominków, co w bardzo dużym stopniu wpłynie na koszty całego przedsięwzięcia.
Warto pamiętać, że także stosunkowo nieduży i niedrogi gadżet może spełnić swoją rolę, zwłaszcza jeśli będzie estetyczny i przydatny. Te pozornie dobre upominki mają bardzo realny wpływ na wizerunek danej firmy oraz opinie klientów na jej temat. Dlatego wybór idealnego prezentu dla klienta lub kontrahenta będzie miał duże znaczenie i może przełożyć się na odczuwalne poprawienie sprzedaży.
Tekst powstał we współpracy z Pola Studio