Motoryzacja

Jak dobiera się lakiery samochodowe

Samochody poddawane lakierowaniu, mogą właśnie wychodzić spod taśmy produkcyjnej na rynek. Mogą także przechodzić odpowiedni tuning, bądź też jakiś rodzaj naprawy. Ważny jest więc odpowiedni dobór lakierów, by uzyskać za ich pomocą oczekiwany rezultat.

Od czego zależy wybór lakieru

Pod ogólną nazwą lakier kryje się wiele różnych emulsji, które różnią się między sobą chociażby ze względu na to, na jakim etapie prac się je stosuje. Lakierowanie to proces, który może dzielić się na dwa, bądź na trzy etapy. Na samym początku karoserię pokrywa się emulsją gruntującą, następnie specjalnym podkładem, a na koniec stosuje się lakiery powierzchniowe. Lakiery samochodowe w sprayu różnią się składem, który jest uzależniony przede wszystkim od tego, jaką funkcję ma pełnić dana emulsja.

Jak przygotowuje się lakiery

Zanim karoseria zostanie pokryta lakierem, należy dobrać odpowiedni odcień emulsji. Dobiera się ją, uwzględniając kolor maski pojazdu lub przedstawionego wzoru. Pojemniki, w jakich znajdują się lakiery samochodowe w sprayu, są najczęściej 400 mililitrowe. Chcąc wybrać konkretną emulsję, należy również wziąć pod uwagę wiek pojazdu. Ponadto, kiedy farba wyschnie, odcień może nieco utracić na intensywności, o czym także warto pamiętać.

Rodzaje lakierów samochodowych w sprayu

Lakiery można podzielić na dwie kategorie, czyli na emulsje niemetaliczne i na powłoki metaliczne oraz perłowe. Powłoki niemetaliczne są bezbarwne; nakłada się je na samym początku, jako tak zwaną bazę pod lakiery podkładowe i powierzchniowe. Nanosząc wybrane lakiery, należy pamiętać o tym, że taką czynność przeprowadza się w określonych warunkach. Malowanie lakierami samochodowymi w sprayu powinno odbywać się wtedy, gdy temperatura otoczenia nie przekracza 20 stopni Celsjusza.

Jak nanosi się lakiery w sprayu

Chcąc pokryć powierzchnię karoserii wybranym lakierem, należy pamiętać o zachowaniu odpowiedniej odległości. W przypadku, kiedy jest to lakier w sprayu, pistolet z emulsją lub puszka powinna znajdować się w odległości od 25 do 30 centymetrów od blachy. By uzyskać jak najlepszy efekt, warto nanosić lakier w kilku cieńszych warstwach, niż w jednej grubszej. Wtedy bowiem powierzchnia jest optymalnie pokryta emulsją na całej długości. Nie ma też nieestetycznych zacieków, a przy tym można w pełni kontrolować przebieg prac. By uzyskać jak najlepsze efekty, warto stosować cieniowanie, czyli delikatnie nanosić następną warstwę lakieru na poprzednią. W ten sposób można dokładnie pokryć emulsją całą powierzchnię, uwzględniając ekonomiczne zużycie lakieru.
Lakiery samochodowe dostępne są na Lakiery24.com