Smar smarowi nierówny- czyli jak zapewnić silnikom najlepszą ochronę przed nadmiernym zużyciem…
Urządzenia mechaniczne zdecydowanie ułatwiają nam codzienne życie – można powiedzieć, że ta tendencja utrzymuje się już od czasów prehistorycznych i wynalezienia pierwszych prymitywnych narzędzi. Jednakże aby nowoczesne wytwory działały bez zarzutu, konieczna jest ich regularna konserwacja. Im bardziej zaawansowana technologia, tym ostrożniej trzeba się z danym sprzętem obchodzić. Nie zniechęca nas to jednak do inwestowania w kolejne gadżety, mniej lub bardziej użyteczne. Co jednak z konserwacją? Czy i tutaj musimy polegać jedynie na nowoczesnych rozwiązaniach? Cóż – nie zawsze. Czasami najlepiej bowiem sprawdza się prostota. Szczególnie, że obecnie nawet najprostsze produkty stanowią owoc starań specjalistów.
Nawet tak pozornie proste produkty jak smary i środki smarne mogą mieć zastosowanie uniwersalne bądź specjalistyczne, różnorodną strukturę molekularną, oraz określone właściwości „dodatkowe”. Producenci środków do pielęgnacji pojazdów odpowiadają w ten sposób na zapotrzebowanie coraz bardziej wymagających konsumentów. W autach wiele części wymaga bowiem zastosowania smaru bądź podobnego środka – jest to konieczne, by nie dopuścić do zatarć czy innych uszkodzeń, ale też by utrzymać ochronę przed korozją czy niesprzyjającymi warunkami zewnętrznymi (jak wilgoć czy mróz).
W zróżnicowanej ofercie firmy Castrol możemy wybierać m.in. spośród smarów uniwersalnych, smarów do stosowania w trudnych warunkach czy smarów o długotrwałym działaniu. Wszystkie produkty reprezentują wysoką jakość, czego dowodem są rekomendacje koncernów motoryzacyjnych. Castrol LMX to smar uniwersalny, polecany szczególnie do piast przednich kół samochodów osobowych, ale też do łożysk tocznych, maszyn czy agregatów funkcjonujących w warunkach dużego obciążenia mechanicznego oraz w wahaniach temperatury. Prócz niwelacji tarcia, smar chroni też przed korozją. Castrol LM także należy do gatunku uniwersalnych smarów, zaleca się jego stosowanie szczególnie w pojazdach mechanicznych, w punktach, gdzie występują znaczne obciążenia uderzeniowe, wysokie obroty, nacisk na łożyska, zmienne temperatury, a także wysokie naciski jednostkowe. Smar Castrol Moly Grease to natomiast produkt wzmocniony dwusiarczkiem molibdenu. Doskonale nadaje się do maszyn pracujących w trudnych warunkach, wysokim obciążeniu, zarówno w miejscach suchych, jak i wilgotnych. Chroni również łożyska, które funkcjonują w narażeniu na spore wstrząsy czy wibracje. Małe łożyska nie powinny jednak być konserwowane przy pomocy tego produktu.